BOS-tehnoloģija kā metode brīvprātīgo darbību veidošanai bērniem sākumskolas vecumā
12.09.2023
"Bos-tehnoloģija" (Biofeedbak) ir moderns, bezzāļu metode smadzeņu funkcionālā stāvokļa regulēšanai, izmantojot bioloģisko atgriezenisko saiti. Salīdzinošā analīze par bērna uzvedību, spēlējoties slēgtā labirintā, un smadzeņu elektriskās aktivitātes vecuma veidošanās rādītājiem ļauj izveidot individuālu psihofizioloģisko profilu. Šis profils ļauj matemātiski novērtēt meklējošās motoriskās aktivitātes, komunikācijas prasmes, smadzeņu kognitīvās funkcijas (uzmanība, pacietība, atmiņa, brīvprātīgas un nebrīvprātīgas uzvedības attiecība, bailīgums, bezspēcība utt.) un psiholoģiskās un emocionālās stāvokļa traucējumus, izmantojot pamata smadzeņu darbības īpatnības un elektrofizioloģisko izmeklējumu datus.
BOС metodes īpatnības jaunāko skolēnu vecumgrupā - visi treniņi notiek rotaļīgā veidā, mērķi tiek sasniegti gan secīgi, gan paralēli - aktīvi orientējoties līkumos, lai atrastu balvu, ar secīgu mācīšanos izstrādājot iekšēju darbības plānu, un uz ekrāna, kur notiek treniņi, kas balstās uz dažādiem elektrofizioloģiskiem rādītājiem, kas ir atkarīgi no individuālā bērna psihofizioloģiskā profila īpatnībām un tam, kādi procesi dominē dažādās smadzeņu sistēmās, izmantojot galvenokārt nomākšanas vai stimulācijas procesus, lai atjaunotu to līdzsvaru. (praktiski jau bez zāļu neironterapija).
Smadzeu elektriskās aktivitātes informativitāte runas traucējumu gadījumā
19.07.2023
Bērniem vecumā no 2,5 līdz 5 gadiem ar pilnīgu vai daļēju runas trūkumu, izpratnes traucējumiem attiecībā uz runu, vai ar grūtībām atbildēšanā, Centrs piedāvā jaunu zinātnisku tehnoloģiju "Neirometriku", kas balstās uz bērna smadzeņu elektriskās aktivitātes īpatnību analīzi.
Neirofizioloģiskā analīze, veicot bioloģiskās strāvas pētījumus smadzeņu modrības stāvoklī un funkcionālajā slodzē, ļauj novērtēt gan sensoriskās, gan motoriskās galvas smadzeņu korteksa daļas kopējo stāvokli (individuālās īpašības "runas neironu tīklos" smadzeņu centros) bērniem ar attīstības traucējumiem, salīdzinot ar vecuma normu.
Šie dati palīdzēs logopēdam un defektologam noteikt vadošos runas traucējumu mehānismus un veikt diferencētu korekciju un profilaktisko darbu ar bērnu, lai atjaunotu traucētās funkcijas vai izveidotu nepieciešamās jaunas prasmes. Tas ievērojami paātrinās rehabilitācijas procesus runas funkciju atjaunošanā.
Šī metode ir pilnīgi nekaitīga, tā neietekmē bērna organismu un tiek veikta mierīgā budības stāvoklī, turklāt bērni var sēdēt uz vecāku rokām.
Bērnu smadzeņu neirofizioloģiskā (funkcionālā) izmeklēšana, balstoties uz elektroencefalogrāfiju (EEG)
22.12.2022
Kādēļ ir nepieciešama bērnu smadzeņu neirofizioloģiskā (funkcionālā) izmeklēšana, balstoties uz elektroencefalogrāfiju (EEG). EEG ir ļoti jutīgs indikators smadzeņu regulējošajām struktūrām, gan kortikālajām, gan subkortikālajām līmenī. Normālā EEG raksturo aizsāpējušo un bremzējošo ietekmi uz smadzenēm vienā vai abos līmeņos. Jebkādi novirzējumi izraisa līdzsvara stāvokļa traucējumus, kas pēc savas būtības cenšas vienmēr sasniegt līdzsvaru. Tomēr negatīvo ietekmju uzkrāšanās, piemēram, bailes, spēcīgas jaunrades, stresa, slimību u.c., izraisa viena no nervu procesiem pakāpenisku pastiprināšanos, kas pakāpeniski kļūst par stagnējošu raksturu. Bremzējošo ietekmju uzkrāšanās pakāpeniski izraisa depresīvākus stāvokļus, savukārt uzbudinājošo procesu uzkrāšanās izraisa pārmērīgu uzbudinājumu un arī noved pie nopietnākiem traucējumiem. Galveno nervu procesu līdzsvara traucējumi pakāpeniski izraisa kliniskas izmaiņas EEG, un tas jau noved pie uzmanības, informācijas uztveres, atmiņas un kopējās darbaspējas traucējumiem. Tādēļ, ja bērna uzvedība mainās, viņš kļūst lēnāks vai hiperaktīvs, ja ir traucēts miegs vai palēninās pamata vecuma uzvedības prasmes, ir obligāti jānoskaidro procesu uzbudināšanas un bremzēšanas līdzsvars smadzenēs:
1. Kurš process dominē?
2. Novirzes pakāpe?
3. Kurā smadzeņu daļā tas tiek reģistrēts, un kuras uzvedības un kognitīvās funkcijas tie skar?
4. Kura smadzeņu puslodi traucējumi notiek?
5. Kādas ir starppuslodziņu asimetrijas vērtības un kādos rādītājos?
6. Šo īpašību un citu elektroencefalogrāfijas (EEG) rādītāju sapratne agrā stadijā ļauj atjaunot smadzeņu funkcijas līdz vecuma normai (ja nav bijuši traucējumi grūtniecības, dzemdību vai agrā zīdaiņu dzīves laikā) līdz vecuma normai.
Kvalifikācijas paaugstināšana
02.03.2019
Aicinām pieteikties kvalifikācijas paaugstināšanas kursiem tēmā: "Funkcionālā bioregulācija ar BAS". Pierakstīties var līdz 20. jūnijam. Nodarbību sākums paredzēts jūnija beigās. Aicinām psihologus, medicīnas darbiniekus, pedagogus un sociālos darbiniekus ar augstāko izglītību. Apmācības ilgums: 320 akadēmiskās stundas.
Kursa mērķis: sniegt iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas organisma funkcionālā stāvokļa mērķtiecīgās korekcijas metodēs ar bioatgriezeniskās saites palīdzību.
Nodarbības tiek veiktas pēc licenzētas programmas Nr. 30p72600
Tālruņi uzziņām un pierakstam: 29225291
Psihofizioloģiskā ekspertīze
27.02.2019
Centram ir zinātniski-metodiskā bāze psihofizioloģiskās ekspertīzes veikšanai, kas var ņemt vērā konkrētās iestādes specifiku, kā arī Centrs apmāca speciālistus darbam ar personālu pēc izvēlētām PF metodikām.
Izstrādātas divu veidu programmas, kas ņem vērā profesijas specifiku: Pirmā programma – personām ar ikdienas intensīvu intelektuālo slodzi – finanšu un apdrošināšanas kompānijām, augstskolu pasniedzējiem un skolu pedagogiem, medicīnas iestāžu darbiniekiem. Otrā programma – personām, kuri strādā monotonijas, pastāvīga stresa, paaugstināta riska darba apstākļos ar augstu kļūdas cenu - dzelzceļa, jūras, auto- un aviācijas transporta darbiniekiem.
Centrs slēdz līgumdarbus ar saimnieciskās darbības subjektiem ekspertīzes veikšanai tieši darba apstākļos.
Tālruņi pierakstam: 29225291
Praktiskās iemaņas darbā ar poligrāfu
16.02.2015
Aicinām pieteikties kvalifikācijas celšanas kursiem tēmā: "Elektrofizioloģisko rādītāju novērtēšana ar poligrāfa palīdzību".
Klausītāju pierakstīšana: līdz 10. jūnijam.
Aicinām personāla daļas un atlases vadītājus un darbiniekus, psihologus, sociālos darbiniekus u.c. speciālistus. Programmai paredzētas 120 akadēmiskās stundas.
Kursa mērķis: sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas darbam ar poligrāfu un reģistrējamiem elektrofizioloģiskajiem rādītājiem, analīze ļauj noteikt emocionāli nozīmīgu orientētu reakciju uz jautājumiem.
Paralēli tiek atklāta cilvēku tieksme uz narkotikām, asociālo uzvedību, spēlmāniju.
Programma ir licenzēta. Nr.P - 6039 no 28.02.2012.
Tālruņi pierakstam: 29225291; 67221814
"Neiroskola"
30.01.2015
2012. gadā sākās nodarbības ar hiperaktīvo bērnu atsevišķām grupām, kam bija grūtības mācībās un uzvedībā. Centra Autorprogrammas izrādījās efektīvas un pieprasītas kā ģimenē, tā arī skolā.
Ar bērniem strādā jaunie enerģiskie profesionāļi: psihologi, rehabilitologi, speciālisti izgudrojumuzdevumu risināšanas teorijā. Grupās var pierakstīties regulāri visa gada garumā. Nodarbības notiks kursu veidā 2 mēnešus grupā, vienu reizi nedēļā, kopā 8 nodarbības.
Sīkākai informācijai skat. Sadaļu “Neiroskola”.
Programmas ir licenzētas: Nr. P – 6637 no 2012.gada; Nr. P – 6041 no 2012.gada; Nr. 6636.
Tālruņi pierakstam: 29225291; 67221814
Pirmā
01.05.2014
Laipni lūdzam mūsu mājaslapas atjaunotajā versijā! Tās interfeiss tagad ir uzlabots un kļuvis vienkāršāks un pieejamāks. Jūs varāt sīkāk iepazīties ar Centra darbības virzieniem un mūsu pētījumiem. Ja Jūs kaut ko neesat atraduši mājaslapā, vai Jums ir kādi jautājumi vai ierosinājumi, lūdzu, rakstiet forumā!