Centrs piedāvā zinātnes ietilpīgus agrīnas smadzeņu funkcionēšanas un perifērās nervu sistēmas traucējumu noteikšanas pakalpojumus. Iegūtie materiāli var tikt izmantoti medicīnas darbinieku, ārstu, psihiatru, neirologu kā arī psihologu un pedagogu darbā.
Centrs veic:
- padziļinātu, zinātnisku smadzeņu elektriskās aktivitātes analīzi;
- centrālās hemodinamikas, reoencefalogrammas (REG), vazogrammas un perifērās asinsrites - fotopletizmogrammas (FPG) analīzi;
- kognitīvo funkciju analīzi (atmiņas, uzmanības, sensomotoro darbību, apziņas un apmācības spēju).
Uz iegūto neiro - un psihofizioloģisko rādītāju pamata tiek izstrādāts pētāmā cilvēka individuālais neirofizioloģiskais profils (salīdzinot ar bioloģisko vecuma normu).
Par individuālām profila īpatnībām tiek konsultēti bērna vecāki un, ja ir nepieciešamība, psihologi, pedagogi. Tiek piemeklēta individuālās korekcijas programma.
Centrs aktīvi sadarbojas ar psihologiem:
- izstrādā psiholoģiskas un pedagoģiskas rekomendācijas bērniem ar hiperaktivitāti vai palēninātu smadzeņu funkciju attīstību;
- rīko seminārus psihologiem un pedagogiem par hiperaktīviem bērniem ar uzmanības deficīta sindromu (HUDS);
- strādā pie jaunu instrumentālo metožu (nervu sistēmas un kognitīvo funkciju testēšanas ar sekojošu matemātisko datu apstrādi) ieviešanas skolās un bērnu dārzos;
- apmāca psihologus mūsdienu ātrām un objektīvām agrīno noviržu no normas noteikšanas metodikām, lai būtu iespēja uzlabot bērna apkārtējo vidi un laicīgi veikt traucējumu korekciju;
- ir vienīgā iestāde Baltijas reģionā, kas apmāca psihologus bezmedikamentozām metodēm, kas pielietojamas HUDS bērnu rehabilitācijā (funkcionionālai biovadībai ar bioatgriezeniskās saites un stresa vadības palīdzību);
- centrs veicina mūsdienīgo informācijas tehnoloģiju ieviešanu, kuras izmanto biovadību spēles veidā izglītības procesā;
- rīko tematiskus kursus, lekcijas pedagogiem, psihologiem, sociālajiem darbiniekiem par sekojošām tēmām: smadzeņu apvidu struktūru un funkcionālās nobriešanas īpatnības; sensomotoro sistēmu nobriešanas un informācijas uztveres īpatnības; brīvās pašregulācijas procesi normas un HUDS bērnu gadījumā.
Centrs veic starpdisciplināras (medicīnas, psiholoģijas, pedagoģijas, sociālo zinātņu) sasaistes funkciju.
Ieguvumi:
- palīdzība bērniem adaptēties skolas slodzei;
- palīdzība bērniem ar grūtībām mācībās un socializācijā;
- uzbudināmības un noguruma profilakse;
- paaugstina skolas sekmes, uzlabojot fizisko veselību, atmiņu, uzmanību, darbspējas.
atgriezties sākumlapā