"Biofeedback" vai funkcionālās biovadības metode ar bioloģisko atgriezenisko saiti adaptēta vēl studentu un skolēnu izlasē Medicīniski - bioloģisko un ekoloģisko pētījumu centrā, Jūrmalā, sākot ar 70.iem gadiem, logoneirozes, enurēzes, uzmanības deficīta ar hiperaktivitāti un citu funkcionālo traucējumu ārstēšanas un korekcijas gaitā.
Mūsdienu aparatūra ļauj trenēt visas organisma sistēmas: dažādas veģetatīvās reakcijas, piemēram, elpošanu un pulsu, kas ļauj noņemt iekšējās trauksmes stāvokli un dažādus stresa veidus. Asinsvadu tonusa mainīšana ļauj uzlabot smadzenēs nonākošo asinsapgādi un atteci, tādējādi nodrošinot smadzeņu neironu normālu barošanu. Elpošanas, asinsvadu reakciju un pulsa trenēšana ļauj mainīt organisma homeostāzi kopumā. Īpaši nozīmīgi ir smadzeņu elektriskās aktivitātes atsevišķu ritmu treniņi gan bērniem, gan pieaugušajiem. Bērniem uzdevuma vairākkārtēja atkārtošana stimulē smadzeņu garozas neironus, veicinot neiromediatoru izdalīšanu un iekšējo - un starppusložu saišu veidošanu. Tas veicina patvaļīgās uzmanības veidošanu un loģikas attīstīšanu, notikumu prognozēšanu vienu, divus soļus uz priekšu.
Konstatēts, ka funkcionālā biovadība ļauj mērķtiecīgi uzlabot patvaļīgo uzmanību, atmiņu, pacietību, darbspējas un citas smadzeņu un organisma funkcijas kopumā.
Pēdējos 40 gados uzkrātā pieredze ļauj rekomendēt funkcionālās biovadības metodi ar bioatgriezenisko saiti (BAS) uzvedības traucējumu profilaksei un rehabilitācijai bērniem ar grūtībām mācībās. Acīmredzot varētu piedāvāt funkcionālās bioregulācijas atsevišķas metodikas skolu psihologu kabinetos kā principiāli jaunu skolēnu veselības atjaunošanas un uzvedības korekcijas bezmedikamentozo metodi. Funkcionālās biovadības ar BAS metode ne tikai veicina skolēnu organisma funkcionālā stāvokļa uzlabošanu, bet arī var tikt plaši pielietota bērnu adaptācijai intelektuālām slodzēm skolā un mājās.
Sabalansēta pulsa, elpas un pieres muskuļu mierīga tonusa apstākļos var apskatīties videomateriālu
Psihologi bija pirmie, kas novērtēja funkcionālās bioregulācijas ar BAS svarīgumu bērniem. Par pirmajām biovadības ar BAS apmācības grupām elpas un pulsa veģetatīvo rādītāju regulācijas un iekšējas spriedzes un nevaldāmo kustību reakciju noņemšanai skolēniem kļuva pieredzējuši skolu psihologi.
Klausītāji un pasniedzēji, apmācības kursa nobeigums
Seminārs - patstāvīga darba ar funkcionālās bioregulācijas metodi pirmo datu apspriešana